Janala: een educatief platform met meer dan 3000 educatieve video's en 30 verschillende onderwerpen
Janala is een e-learningplatform gericht op thematische video's die specifiek zijn afgestemd op de voorkeur van de gebruikers. Met ongeveer 30 onderwerpen en 3000 video's, is het platform in een hoog tempo de 'Netflix' van e-learning aan het worden.
Web
Vue.js, Python, Django, PostgreSQL
3 maanden
Project uitdagingen
We moesten een educatief platform creëren dat een verbeterde leerervaring mogelijk zou maken door middel van gepersonaliseerde video's.
Het ontwerp van het platform moest eenvoudig en gemakkelijk aanpasbaar zijn om een optimale gebruikerservaring te garanderen, ongeacht het gebruikte apparaat.
Het was essentieel dat we de gebruikers video's van de hoogste kwaliteit kunnen bieden, zelfs in situaties waarin gebruikers slecht internet hebben. Om dit te bewerkstelligen moest Enkonix gespecialiseerde servernetwerken voor videostreaming gebruiken.
Oplossingen
We ontwikkelden een gebruiksvriendelijke website, waar zowel studenten als beheerders gemakkelijk hun weg kunnen vinden.
Onze ontwikkelaars gebruikten een asynchrone video converter die tientallen videobestanden tegelijk kan verwerken, in meerdere kwaliteiten en videoformaten (HLS voor iOS en DASH voor andere platforms).
Om goede prestaties en hoogwaardige audiovisuele materialen te kunnen bieden, hebben we gebruik gemaakt van de CDN-technologie.
We hebben een op maat gemaakte videospeler voor meerdere browsers toegevoegd, waarmee we de acties van alle gebruikers kunnen volgen. Dit geeft onze klant de mogelijkheid om analyses en volledige kijkstatistieken te bekijken.
Resultaten
Janala is een ongelooflijk succesvol platform voor online onderwijs geworden. Dankzij CDN werkt het systeem soepel en kan het de gebruikerservaring verbeteren door automatisch laadvertragingen te minimaliseren. Onze oplossing is betrouwbaar en biedt snelle videostreaming, ongeacht de locatie, het tijdstip of het afspeelapparaat. De op maat gemaakte videospeler helpt het bedrijf om gegevens te verzamelen over de betrokkenheid van de kijkers, terwijl het aanbevelingsalgoritme is gebaseerd op de individuele voorkeuren en kijkgeschiedenis van de gebruiker. Ten slotte hebben video's ook tijdcodes, zodat kijkers gemakkelijk op de benodigde inhoud kunnen klikken.